Odpowiednia dieta, aby zwiększyć masę mięśniową

dieta na masę mięśniowąJeśli marzą Ci się muskuły ze stali to na pewno musisz zacząć od odpowiedniej diety. Jednak co oznacza pojęcie „odpowiednia dieta”? Po pierwsze należy zastanowić się jakie składniki są ważne dla rozbudowy masy mięśniowej. Dlatego też nie bierze pod uwagę się dań niskokalorycznych. W tej diecie postaw na dobre kalorie i raczej ich sporą ilość.

Najważniejsze to dopasować jadłospis do swojego trybu życia oraz metabolizmu. Jedni po zjedzeniu kawałka pizzy przybierają od razu na wadzę, kiedy innych organizm zachowuje się jakby miał tasiemca. W większości przypadków ma to związek z przemianą materii oraz uwarunkowaniami zdrowotnymi.

Jakie składniki powinny królować w diecie na masę?

Po pierwsze to co nasze mięśnie lubią najbardziej czyli białko! To oznacza jedzenie wszelkich:

  • twarogów (najlepiej półtłustych),
  • serków wiejskich (bez dodatków i nie w wersji light),
  • mięso i to raczej chude typu drób, wołowina i polędwica wieprzowa,
  • ryby w każdej postaci, jednak polecamy przyrządzanie jej na parze czy grillu, a nie smażonej na tłuszczu.

Drugie w kolejności są węglowodany, które także są niezbędne do budowy mięśni. Jednak nie wszystkie są odpowiednie i dadzą Ci siłę na treningach. Chodzi oczywiście o to, aby spożywać węglowodany złożone, a nie proste (cukier, białe pieczywo, biały ryż i makaron). Te drugie nie dodadzą ani grama mięśni, ale za to sporo tłuszczu. Natomiast do węglowodanów złożonych, które polecamy zawierać w swojej diecie zalicza się:

  • warzywa strączkowe np. soja, soczewica, groch czy fasola i bób,
  • wszelkiego rodzaju kasze,
  • makaron pełnoziarnisty,
  • ciemne, najlepiej żytnie pieczywo,
  • owoce takie jak jabłko, gruszka,
  • błonnik.

Oczywiście dziennie zapotrzebowanie organizmu nie kończy się na mięsie i kaszy. Ważne w każdej diecie jest jej różnorodność. Dlatego nawet jeśli nie potrafisz super gotować to nie przejmuj się, można wyczarować naprawdę pyszne dania w kilkanaście minut. Jednak zapamiętaj, codzienne jedzenie kurczaka z ryżem nie przyniesie zadowalających Cię efektów. W związku z tym nie zapominaj o codziennej porcji warzyw i owoców. Dzięki nim dostarczysz organizmowi witaminy, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania.

Co zrobić, gdy brak efektów?

Jeśli po kilku tygodniach trzymania się diety nie widzisz efektów, warto wtedy zastanowić się nad jakimś wspomagaczem. Oczywiście nie mamy na myśli szprycowania się niedozwolonymi substancjami, które są z resztą niebezpieczne dla zdrowia. Polecamy sięgnąć po sprawdzony suplement diety. Jednym z niewielu dostępnych na rynku i całkowicie wytwarzany z naturalnych składników jest metanabol, o którym jeszcze wspomnimy na blogu.

Dieta to sprawa bardzo indywidualna, dlatego zachęcamy do wizyty u dietetyka, który dobierze profesjonalne menu dla Ciebie. Oczywiście w Internecie są dostępne przykładowe jadłospisy. Jak najbardziej można od tego zacząć, jednak nie zawsze to się sprawdzi.