Zasady, których musisz przestrzegać będąc na diecie odchudzającej

dieta na odchudzaniePo pierwsze nie należy się nastawiać od razu negatywnie. Wyraz „dieta”, a w szczególności „odchudzająca”, nie kojarzy się najlepiej. Z reguły są to dni wyrzeczeń, głodu i.. tęsknoty za czekoladą. Jednak tak być nie musi. Już od dawno zerwano z mitem głodzenia się. Większość osób jest świadoma, że taka metoda przynosi odwrotne efekty. Zamiast zgubienia kilku kilogramów, przybiera fałdek tłuszczu. Natomiast co do odmawiania sobie wszystkiego, to również schowajmy między mity. Większość osób nie wytrzyma długo bez swojej ulubionej słodkiej przekąski itp. Więc na początku rzeczywiście jesteś w stanie odmówić sobie wiele, jednak potem pochłaniasz jej wielokrotną ilość. Efekt jo-jo murowany.

Co jeść, a czego unikać?

Na pewno należy zrezygnować ze wszelkich potraw tłustych i Fast foodów typu:

  • pizza (chyba, że na cienkim cieście, tylko z domowym sosem pomidorowym , mozarellą i rukolą),
  • hamburgery (dozwolona wersja w żytniej bułce, bez sosów majonezowych, a zamiast kotleta filet z łososia na parze),
  • frytki (znowu alternatyw mogą być pieczone bataty z odrobiną soli morskiej i tymiankiem),
  • mięso w panierce smażone w głębokim tłuszczu (od tego nie ma wyjątków!).

Jeśli chodzi o tłuszcz to nie można z niego całkowicie wyeliminować z diety. Jest on niezwykle ważne w prawidłowym funkcjonowaniu ludzkiego organizmu. Chociażby wspomaga wchłanianie witaminy A, np. do surówki z marchewki zawsze warto dodać łyżkę oliwy z oliwek. A skoro mowa już o zdrowych tłuszczach to oczywiście zawsze możecie sięgać po:

  • olej kokosowy,
  • oliwę z oliwek,
  • olej lniany.

Natomiast w odchudzającym menu nie może zabraknąć warzyw i ryb. Wiele się mówi o pozytywnych aspektach tzw. diety śródziemnomorskiej. Rzeczywiście jest to wzór do, którego warto dążyć. Opiera się ona przede wszystkim na świeżych składnikach typu ryby, owoce morza – oczywiście gotowane na parzę, bądź grillowane. Poza tym królują surowe warzywa w postaci kolorowych sałatek i nasiona. Jednak uwaga na orzechy, chociaż są źródłem wiele potrzebnych składników nie należy z nimi przesadzać. Po pierwsze są niezwykle kaloryczne, a po drugie długo się trawią, więc lepiej nie jeść ich na noc.

Jak schudnąć, aby uniknąć efektu jo-jo?

Fundamentalna zasadą jest tempo w jakim się chudnie. Przeważnie szybkie spadki wagi kończą się równie szybkim przybraniem na niej. Często niestety nie tylko wraca się do starej wagi, ale też dorzuca do tej puli kilka kilogramów. Dlatego warto zadbać o to, by nie dopuścić do tzw. efektu jo-jo. Po pierwsze systematyczność – oto słowo klucz. Lepiej gubić mniej kilogramów, ale w dłuższym okresie czasu. Optymalnie jest, oczywiście to jest uzależnione od tego z jakiego pułapu wagowego startujesz, zrzucanie między 3 a 5 kg co dwa tygodnie.

Każda dieta ma swoje plusy i minusy. Jednak jest jedna zasada, która może wiele zmienić w Twoim postrzeganiu bycia na diecie. Tak naprawdę nie warto się katować jakimiś specjalnymi i wymyślnymi sposobami na zrzucenie zbędnych kilogramów. Po prostu jedz często i małe porcje – minimum pięć dziennie co mniej więcej 3 godziny. A po drugie wprowadź do życia systematyczny ruch fizyczny. Cała tajemnica zgrabnej sylwetki!